keskiviikko 21. syyskuuta 2011

EN MÅNAD!

Idag har jag varit här i exakt en månad! Det känns helt otroligt hur tiden kan gå så fort! Ännu har jag tio stycken fantastiska månader kvar att uppleva! Nu kan man säga att jag är helt och hållet hemma här och allting är helt superbra, man kunde inte önska sig någonting bättre!

Varje dag tycker jag bara mer och mer om Thionville. Varje dag då jag går till skolan upptäcker jag hur vackert det är här , hur vackert allting är och jag upptäcker hela tiden nya saker som jag inte sett fast jag gått samma väg, jag vet inte hur många gånger, vägen till skolan och sedan hem igen...

 Fast jag trivs jättebra här har jag ändå haft lite hemlängtan alltid då och då. Det brukar hjälpa att man skriver ett kort eller ett brev till dem som man riktigt saknar eller så läser man ett glatt meddelande av er där hemma men ibland hjälper inte det heller, men ofta varar det bara en liten stund och efter det är man i full gång igen! Men det är omöjligt att vara på två ställen samtidigt det vet vi, så jag försöker leva här och nu och jag tycker själv att det går riktigt bra! Den lyckligaste flickan som jag är kan jag ju inte vara nedstämd så ofta!







Luxembourg

Chateau de MALBROUCK

Restaurang KLAUSS`s vinkällare

Vin + Korv = Frankrike

Luxembourg

2 kommenttia:

  1. Jag saknar dig också <3

    Så fina bilder :D Vad är det för brukar?

    VastaaPoista
  2. Oj vad snabbt tiden har gått! Det finns säkert massor att se och göra där och skolan, det kräver säkert en hel del också. Man skall ju först förstå allt, men det vet jag att du klarar ganska så snabbt. Du är nog så duktig sessan min. Lite hemlängtan hör till för att man skall klara sig ute i stora världen och din franska familj låter härlig. Vad fint annars att ha haft 2 födiskalas 2011 och i olika länder! C'est bien ca! Många kramar kära Sandra, nu skall jag gräva fram mina franskaböcker... A bientôt!

    VastaaPoista