sunnuntai 21. elokuuta 2011

Nu reser jag till fjärran land...

Det är helt otroligt! I övermorgon reser jag till Frankrike! Det känns så konstigt ... på ett sätt vill jag åka men på ett sätt vill jag stanna kvar här men ändå vill jag åka! Jag väntar så mycket på att få åka och att få lära mig franska flytande - få uppfylla min dröm som jag så länge redan drömt om. För redan flera år sedan visste jag att jag ville åka som utbyteselev och just till Frankrike för att lära mig franska! Och det sker nu efter TVÅ DAGAR!
Pappa har alltid sagt att det är viktigt att åka ut i den STORA världen för att utforska världen, få nya vänner, råka ut för äventyr och se hur världen fungerar och det håller jag med om. Fast jag åker ut till Frankrike "ensam" finns ni alltid i mina hjärtan och jag vet att ni finns här när jag behöver er!
Det är viktigt att utforska världen - hur skulle man annars veta hur allting fungerar, lära känna olika kulturer, att resa till ett land och bo där i ett helt år är det bästa sättet att ta reda på hur världen fungerar och lära sig att se på världen på ett nytt sätt, med nya ögon och märka de små skillnaderna som finns mellan våra kulturer! Märka de små detaljerna som håller oss samman och inse hur mycket man saknar sitt hemland, sin familj och vänner, hur kan man annars veta hur mycket man tycker om alla och hur mycket man håller av sina nära och kära om man inte reser ifrån varandra för en tid? Tiden försämrar inte förhållandena eller vänskapsbanden utan förstärker bara dem...
Alla mina grejer som jag ska ta med ligger på golvet och väntar på att få slippa in i min kappsäck och få se helt andra landskap och det får de ju - riktigt snart!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti